Zase mám Thunderbird...

Tomu, kdo si sem přišel přečíst o produktech Intra či Nutria to může být jedno. Mě ne, protože potřebuji mailovat. O čem že je řeč? O poštovním, nebo chcete-li, emailovém klientovi, tedy programu.

S Introu je to tak, že ji posílám po celé republice a s uživateli Intry je to tak, že s nimi komunikuji pomocí emailů po celém světě. Intra je celosvětová záležitost, takže není divu.
A k tomu potřebuji solidní, spolehlivý a mě vyhovující program.

Promiňte, že přerušuji, ale to byla dobrá věta! Ta se mi povedla! Tak já jí sem šupnu jako takovou vsuvku a předěl...

... Intra, to je celosvětová záležitost ...

A teď zpátky k tématu.

Vyzkoušel jsem těch mailovacích programů hodně. Jen tak namátkou: kdysi dávno to byl Outlook Express. Ten šel brzy do kytek, místo něj nastoupil skvělý a opravdu výborný
Calypso. Později ho přejmenovali na Courier. Teda, řeknu vám, to je tak bezva program, že jsem u něj vydržel několik let. Sice jen v angličtině, ale porozuměli jsme si výborně a uměl toho tolik, že jsem byl nadšený. Jenže jak šel vývoj kupředu, Courier nějak začal zaostávat. Objevilo se kódování UTF-8 a s tím si pořádně nevěděl rady. Také spamový filtr a vůbec práce se spamem začala být nedostatečná. To je dost na pováženou. Distributor, pro kterého je komunikace se zákazníky stějně důležitá, jako Intra sama, nemůže ztrácet čas nad nedokonalostmi programu. A tak jsem se postupně a nerad začal s milým programem loučit.

Jenže, co místo něj? Vyzkoušel jsem
Thunderbird, jehož pomalostí jsem byl - po rozmazlení se Courierem - značně konsternován, poté The Bath!, následovala celá plejáda dalších: FoxMail, Barca, DreamMail, IncrediMail, Iscribe, Koma, Pegasus, PocoMail, ReachMail, Sylpheed, OperaMail... to by jeden neveřil, kolik takových programů je! A některé jsou docela príma. Většinou se to seklo na českých znacích, nebo na tom, že jim chyběla nějaká, pro mě potřebná, funkce.

A tak jsem se, trochu zklamán a zahanben, vrátil zpátky k Thunderbirdovi.

Některé jeho legrácky musím skousnout, na něco jsem si již zvykl... celkově toho ale umí nejvíce (nebo se mu v tom dá pomoci různými pluginy), je zdarma, nemá problémy s češtinou... Jo, je to tak, musel jsem ho přijmout na milost.

Intra se prodává dál, bez ohledu na mého poštovního klienta. Jenom jsem si při těch přechodech z jednoho programu na druhý dost často rozházel adresář a také jsem občas rozeslal něco, co jsem rozeslat nechtěl, nebo poslal někomu jínému, než jsem chtěl :-o ...
Je štěstí, že mí zákazníci jsou lidé, kteří mají pochopení pro nedostatky druhých. Že by to také působila Intra?. Vždycky se to vysvětlilo, vždycky to dopadlo dobře.

Ale přeci jenom: pokud dodnes trpělivě, leč marně, čekáte na nějakou mojí odpověď, napiště mi raději znovu. Kdo ví, který z programů si s vaším mailem pohrál až do ztracena... :-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

FibreLife - redukujte svoji hmotnost

Pokus s indexací diskuze

E-shop s produkty Lifestyles na Slovensku