To byly prázdniny! - aneb zlatá Intra

Pěkně vypečené!
Ne, že bych neměl rád prázdniny. Mám je rád, ačkoliv v mém věku už by mě mohly být šumafuk. Ale to mi nejsou. Už si je neužívám, jako v době povinné školní docházky, ale pořád jsou to pro mě dva měsíce v roce naprosto výjimečné. Mluvím teď, jak bystří sami pochopili, o letních prázdninách. Na ty letošní budu vzpomínat asi dlouho.



Předně jsem dostal zakázku na tvorbu webových stránek a e-shopu. To samozřejmě potěší, vždyť mě to do určité míry živí. Více mě dnes asi živí Intra, přesněji řečeno prodej Intry, ale tvorba webů má v mém podnikání stále důležité místo. Tak jsem byl za tu zakázku rád, ačkoliv (částečně z kamarádství) jsem s cenou šel hodně dolů a navíc ten e-shop spěchal.
Ukázalo se však, že tato zakázka bude náročnější, než se zdálo. Jednak proto, že jsem se já trouba pořádně nepodíval na starý zákazníkův web. Součástí zakázky totiž bylo převést data ze starého webu na nový. Kdybych se podíval pořádně, šel bych s cenou min. o polovinu výš a nebo se na to vykašlal. Co bych to rozváděl: jen textů tam bylo kolem 250 stránek! Navíc v takovém stavu, že jsem HTML kód vůbec nemohl použít. Takže všechny stránky vyčistit od kódu a pak holý text natáhnout do nového webu. Navíc se ukázalo, že zákazník chce nejen co nejnižší cenu, ale zároveň je to puňtičkář, který sice na začátku neví, co chce, ale když je práce hotová, tak ví, co nechce.
S e-shopem to dopadlo ještě relativně dobře, ale web není hotov ještě ani dnes a nevím, zda někdy bude. Některé věci jsem už předělával třikrát.

A abych se během prázdnin nenudil, odešla mi v počítači základní deska. Shrnuto to vypadalo před půlkou prázdnin takto: Intra se prodávala velmi málo, práce mi stála a peníze za ní jsem si mohl vyúčtovat zatím jen asi ze třetiny, počítač nefungoval a neměl jsem hotovost na nový, ale pořídit jsem ho musel.
Zkrátím to: když už výdaje za nové PC, tak ušetřím na Windowsech. Stejně jsem celé roky pošilhával po Linuxu. Teď nastala ta pravá chvíle - řekl jsem si - abych dal Windowsům sbohem.


Jak řekli, tak udělali. Nainstaloval jsem Linux. Už jsem ho zkoušel vícekrát, navíc ho znám od Yettyho, takže úplný nováček jsem nebyl. Přesto jsem narazil.
Ohledně software to ještě šlo. Dokonce mi běželo pod Wine i účetnictví. Ale naběhl jsem si s hardwarem. Skener nešel zprovoznit vůbec. Tiskárna jen s řadou omezení. Např. nešly nastavit okraje stránky na méně, než 1,2 cm. Tedy; nastavit to šlo, ale tisklo to s okrajem. Mobil jsem připojil, ale software s ním fungoval jen takový, který naprosto neuměl to, co bych potřeboval.
A tak jsem se znovu malinko zadlužil, a pokorně jsem si pořídil Visty 64 bit. Scaner mi sice nejde stejně (nejsou 64 bitové ovladače), ale jinak to chodí skvěle a musím přiznat, že jsem spokojen.

Nu, už je to za mnou. Ale po pravdě přiznávám, že v půce září jsem byl docela hotovej. V Linuxu stále nějaká překvapení, připojený hardware funguje jen napůl, práce stojí, a když nestojí, tak předělávám to, co jsem již dvakrát předtím předělával, peníze nikde.

Zhruba v půlce září se to tedy konečně "přelomilo" a vše začalo směřovat k lepšímu: počítač s Vistama se rozběhl, Intra i Nutria se začala prodávat jako nikdy před tím, připojený harware funguje, děti nezlobí... Jen ten web zůstává dál mou noční můrou. Ale když se daří ostatní, snadněji se vyrovnávám i s ním.

Intra má budoucnost :-)
Závěr je tento: Intra má budoucnost. Pomalu musím přecházet od náročné duševní práce (což pro mě v mém věku začíná programování být) k práci jednodušší. A tou je v mém případě distribuce Intry.

A Linux? Možná někdy příště. V každém případě jsem získal nové zkušenosti. A myslím, že i díky nim mohl vzniknout podnětný příspěvek na Yettyho blogu, při jehož psaní z nich Yetty evidentně čerpal. Pokud to někoho zajímá, ať si vygoogluje Yettyho blog a tam to najde. Jsem totiž z letošních prázdnin příliš unavený, než abych sem ještě dával odkaz.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

FibreLife - redukujte svoji hmotnost

E-shop s produkty Lifestyles na Slovensku

Pokus s indexací diskuze