Intra na Protextu

Zajímavá nabídka přišla od společnosti Retel Group s.r.o. A sice profil firmy na jejich webu s možností přidávání PR článků. Výhodou je napojení na ČTK a také získání zpětných odkazů. Tak jsem se rozhodl do toho jít. Cena byla jednorázová, podmínky pro mě vyhovující…

Profil firmy "Přírodní produkty Lifestyles a Funksjonell Mat"

To první, co je potřeba vytvořit, je profil firmy. Tedy té mojí. Nacpal jsem tam jak produkty Lifestyles - tedy Intru, Nutrii a ty další - , tak produkty Funksjonell Mat, což jsou různé varianty sladidla Sukrin.
Samozřejmostí je povídání o firmě, majitelích a jak jsem již zmínil, o produktech. Pár obrázků k tomu, nalinkování na vlastní web či eshop. A také kontaktní údaje.
Tvorba profilu byla na pracovnících společnosti Retel, kde ale přišlo první zklamání. Text zpracovali, grafiku také - což o to. Ale bylo to kvalitou na úrovni práce studenta prvního ročníku střední školy. Tam mi poprvé došlo, že nabídka "…text i grafiku zpracují naši profesionálové…" bohužel neuvádí, jak to zpracují. Nu, poučení pro příště.
Než abych psal rozsáhlé připomínky, raději jsem celý text napsal znovu sám, vybral obrázky (ty v návrhu si grafik stáhnul z webu a moc si s tím nepohrál) a poslal ke zveřejnění. Můžete posoudit zde: retel.cz/firmy/bylinky-intra-sukrin-cz
Měl jsem snahu donutit grafika (či koho), aby si trochu pohrál s css, ale moc se to nepodařilo. Také jsem mylně doufal, že k profilu budu mít přístup v nějaké administraci a styly si pak doladím sám. Doufal jsem marně. Administrace není k dispozici vůbec, ani pro případné další články. Vše se zasílá emailem, zveřejnění zajišťuje Retel. Nic moc.
Pak pokračovala spolupráce tím, že jsem napsal svou představu, o čem by měl být první PR článek. Ten byl též v ceně. Tak jsem svoji představu napsal, poslal emilem. Výsledek přišel za pár dní, ale opět příliš nepotěšil. Buď jim to píšou studenti za nepatrný honorář, nebo mají writeři na jeden PR článek tak asi patnáct minut včetně hledání podkladů na webu :-( Moje představa, o čem a jak by to mělo být, se nenaplnila, spíše to tak letělo kolem ní. Prý to nejde, bylo by to dlouhé. No nic. Tak jsem alespoň poslal dva obrázky, požádal o opravu některých údajů a nechal to být. 
Před chvílí mě napadlo, že si ten článek otevřu. A protože tu mám před sebou otevřenou stránku s profilem, tak jsem si řekl, že tam určitě bude odkaz (odkazy) na PR článek. Nenašel jsem. Škoda. Je to drobnost, ale přišlo by mi poměrně logické, kdyby tam odkaz byl.

Bylinky Intra: Koktejl plný zdraví

On se ten PR článek možná ani na webu Retelu nezobrazí. Je umístěn na Protext.cz, což je PR servis ČTK. To jistě není špatné, že je zrovna tam. Nějaký novinář si ho může všimnout a pak by mohlo nastat zajímavé pokračovaní. Ovšem pravděpodobnost, že se tak stane, je mizivá. Takových PR článků tam jsou mraky. Ale jako zpětný odkaz to špatné asi nebude.
Také se zobrazuje na úvodní stránce. Tuším, že by tam měl vydržet asi týden. Což šanci na to,že si ho někdo všimne, teoreticky zvyšuje. Ale pouze teoreticky. Odhaduji, že novináři na úvodní stránku ani nechodí.

Závěr

Mohlo to být lepší, přesněji řečeno: čekal jsem to lepší. Ale na druhou stranu chápu, že by to v takovém případě bylo podstatně dražší. Dávám si otázku, zda bych těch pár tisíc do toho investoval teď, když už vím, jak to vypadá. No, nevím. Možná ano, vzhledem k lákavé vidině toho, že bude článek poskytnut ČTK a už u nich zůstane viset napořád (doufám). A když nebude viset u ČTK, tak by mělo být na Retelu - musel bych kouknout do podmínek, myslím, že se tam o tom píše.
Co se týká zpracování textů i grafiky, tak mi to přijde odbyté. Nu, uvidím, jak se to projeví v přístupu na www.bylinky-intra.net. Neb hlavním záměrem bylo podpořit tento web. Takže sledovat statistiky a doufat, že graf přístupu půjde strmě vzhůru :-)




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

FibreLife - redukujte svoji hmotnost

E-shop s produkty Lifestyles na Slovensku

Pokus s indexací diskuze